Beálló görgőscsapágyak
A beálló görgőscsapágyak két görgősorral rendelkeznek, amelyek a külső gyűrűben lévő közös gömbfelületű pályán futnak, míg a két belső gyűrű futópálya a csapágytengelyhez képest szöget zár be. Ezáltal a csapágy kedvező kombinációs lehetőségeket biztosít a kiviteleket illetően, ami ezt a típust pótolhatatlanná teszi nehéz alkalmazási körülmények között. Önbeállók, íly módon érzéketlenek a tengely és a ház középvonalainak szögeltérésével és a tengelyelhajlásból eredő szöghibákkal szemben. SKF beálló görgőscsapágyak kivitele a legkorszerűbb fejlesztést képviseli és a nagy radiális terhelés mellett képes a mindkét irányban ható nagy axiális terhelések felvételére is.
Standard csapágyak Az SKF beálló görgőscsapágyak standard választéka tartalmaz
- nyitott csapágyakat
- tömített csapágyakat
- vibrációs alkalmazásokra szolgáló csapágyakat.
Ezen standard választékon túl az SKF a speciális beálló görgőscsapágyak széles választékát kínálja a különleges alkalmazásokra.
Nyitott csapágyak
SKF beálló görgőscsapágyak számos kivitelben készülnek, a csapágy kiviteltől és mérettől függően. A különbség a
- a lebegő vezetőgyűrű elrendezésében, valamint
- a belső gyűrű és/vagy a kosár kivitelében rejlik.
Tömített csapágyak
A SKF beálló görgőscsapágyak egy része tömített változatban is készül, mindkét oldalon súrlódó tömítéssel. A tömítések acéllemezzel erősítettek, és olaj- és vízálló anyagból készülnek, mint az:
- akrilnitril-butadién gumi (NBR), utójele 2CS
- keményített akrilnitril-butadién gumi (HNBR) utójele 2CS5
- fluorgumi (FPM), utójele 2CS2.
A tömítések a külső gyűrű hornyaiba kerülnek. A kisebb méretű csapágyak esetében a tömítést benyomják a külső gyűrű hornyaiba, míg a nagyméretű csapágyak tömítéseit tartógyűrűk segítségével tartják a helyükön. A hatékony tömítés érdekében a tömítések típusa kétajkas, amelyek a belső gyűrű futópályának bevezetéséhez csatlakoznak. A tömített csapágyak normál kivitelben nagynyomású csapágyzsírral vannak kenve.